Carolien Tesselhof

Tesselhof Media


Wekenlang ben je bezig geweest met de voorbereiding. Dan is het zover, het magazine, de brochure of de advertentie valt eindelijk op de mat bij jouw doelgroep. Oke, afgerond en door naar het volgende project. Je houdt vast aan de lijn die je hebt uitgezet, stuurt soms bij omdat je 'onderbuik' zegt dat je iets moet aanpassen. Of misschien pas je iets aan na een gesprek met personen uit je doelgroep. Dat kan anders!

Juiste formule

In mijn jaren als (hoofd)redacteur heb ik een paar honderd magazines en kranten gemaakt, en nog veel meer artikelen geschreven. Ieder blad met een eigen bladformule en invalshoek. We deden restyles en bedachten nieuwe rubrieken. Vaak omdat wij zelf als redactie, die uiteraard bestond uit mensen die tot de doelgroep behoorden, dachten dat we de juiste formule voor het blad hadden. Maar of we ook gelijk hadden?

Hoe fijn zou het zijn om te weten hoeveel 'pageviews' jouw artikel in print werkellijk heeft. Of hoever de 'scrolldiepte' is, want halen mensen het einde van je artikel wel? Denk nu niet dat dit een anti-printverhaal wordt. Ik hou van print en als je het mij vraagt zal daar altijd een markt voor blijven, al is het mischien een niche. Maar is print de juiste manier om, als bedrijf, organisatie of merk, jouw product of dienst onder de aandacht te brengen? Ik denk dat er betere opties zijn.

Ieder bedrijf verdient een Merkazine

Voor veel bedrijven, merken en organisaties is een, zoals ik het noem, Merkazine de oplossing. Toen ik voor het eerst in aanraking kwam met deze manier van digitaal publiceren maakte mijn hart een sprongetje. Een tool om je content op een mooie visuele en interactieve manier weer te geven.

Lange of korte artikelen, agenda's, webshop-functies, een gallerij, full screen filmpjes, background video, formulieren, en zo kan ik nog wel even doorgaan over de mogelijkheden van een online publicatie. Op deze manier kan ieder bedrijf of merk, compleet in eigen huisstijl, een prachtige publicatie neerzetten. En, niet onbelangrijk, ook analyseren wat wel en niet goed gelezen is en daarop inspelen. Wat leeft er binnen jouw doelgroep?

Bekijk het voorbeeldmagazine en lees meer over de mogelijkheden van het magazine voor jouw bedrijf, merk of organisatie.

Carolien Tesselhof