Waarom een online magazine?

Wekenlang ben je bezig geweest met de voorbereiding. Dan is het zover, het magazine, de brochure of de advertentie valt eindelijk op de mat bij jouw doelgroep. Oké, afgerond en door naar het volgende project. Je houdt vast aan de lijn die je hebt uitgezet, stuurt soms bij omdat je 'onderbuik' zegt dat je iets moet aanpassen. Of misschien pas je het iets aan na een gesprek met iemand uit je doelgroep. Dat kan anders!

In mijn jaren als redacteur en hoofdredacteur heb ik een paar honderd magazines en kranten gemaakt, en nog vele malen meer artikelen geschreven. Ieder blad met een eigen bladformule en eigen invalshoeken. We deden restyles en bedachten nieuwe rubrieken. Allemaal omdat wij zelf als redactie, die uiteraard bestond uit mensen die tot de doelgroep behoorden, dachten dat we de juiste formule voor het blad hadden. Maar of we ook gelijk hadden?

Hoe fijn zou het zijn om te weten hoeveel 'pageviews' jouw artikel in print daadwerkelijk heeft. Of hoever de 'scrolldiepte' is, want halen mensen het einde van je artikel wel? Denk nu niet dat dit een anti-printverhaal wordt. Als je het mij vraagt zal daar altijd een markt voor blijven, al is het misschien een niche. Maar is print de juiste manier om, als bedrijf of merk, jouw product of dienst onder de aandacht te brengen? Ik denk dat er betere opties zijn.

Ieder merk of bedrijf verdient een Merkazine

Voor bedrijven en merken is het Merkazine de oplossing. Toen ik voor het eerst in aanraking kwam met deze manier van online publiceren maakte mijn hart een sprongetje. Een tool om je content op een mooie manier weer te geven. 


Lange of korte artikelen, agenda's, webshop-functies, een galerij, full screen filmpjes, en zo zijn er nog veel meer mogelijkheden voor online publicaties. Op deze manier kan ieder bedrijf of merk, compleet in zijn eigen huisstijl een prachtige publicatie neerzetten. 

Bekijk hier 10 manieren om een Merkazine in te zetten

Makkelijk deelbaar

Een Merkazine kun je in z'n geheel of op paginaniveau delen via social media of andere kanalen. Maar je kunt hem ook verspreiden via de mail, of op je site zetten. Je kunt mensen die jouw Merkazine lezen ook vragen hun mailadres achter te laten. Zo weet je precies wie je lezer is. 

Mogelijkheid tot personaliseren

Wil je je klant persoonlijk aanspreken? Dat kan! Een Merkazine kun je personaliseren. De opties hiervoor zijn zelfs zo uitgebreid dat je per doelgroep aan kunt geven welke pagina's wel en niet interessant zijn, zodat ze alleen maar de interessante content te lezen krijgen.  

Bijsturen op statistieken

Na iedere uitgave kun je precies zien wat wel en niet werkt. Via welke kanalen de lezers binnen kwamen en wat men wel en niet heeft gelezen. En hoe werkten de 'call to actions'. Er zijn functies om op basis van deze gegevens per individuele lezer vervolgacties te ondernemen. 

Bekijk een voorbeeld Merkazine

Weten wat een Merkazine kan doen voor jouw merk of bedrijf?

Neem dan contact met me op!

Ik kan je helpen bij het maken van een bladformule, het schrijven van de teksten, de fotografie, opmaak, verspreiding en het bekijken van de statistieken en daar acties op ondernemen. Het is ook mogelijk om slechts een onderdeel af te nemen. 


Wil je dat ik je op weg help om het daarna helemaal zelf te kunnen? Ook dat doe ik graag. 

Deel deze pagina