Portfolio digitale publicaties

Ezine

DuPho.

In de Ezine maakt DuPho niet alleen gebruik van mooi beeldmateriaal, maar ook van film. Vooral de achtergrondvideo op de cover werkt heel mooi. 

Tesselhof Media schreef een aantal teksten: de interviews met de fotografen en het artikel met Pictoright, en deed de volledige opmaak van het magazine. Klik op de buttom om het magazine te bekijken. Zoals je zult zien kun je vanuit het laatste magazine ook de vorige uitgaven bekijken. 

Whitepaper

Pavo ruwvoerspecial

De ruwvoerspecial van Pavo is zeer informatief voor de paardenhouder. Door eerst een formulier op de website in te vullen krijgt de bezoeker een link in de mailbox om zo de special te bekijken. 

In de special is onder andere gebruik gemaakt van bewegend beeld, tabellen en grafieken, mooie fotografie. De special kwam uit in zowel het Nederlands al Duits. 


Tesselhof Media verzorgde de opmaak van de special en een aantal foto's van de diverse voersoorten voor deze publicatie. 


Deze special scoorde erg goed bij de doelgroep bleek uit een enquete. De Nederlandse lezers gaven de ruwvoerspecial een 8,2 en de Duitse lezers een 8,5. 

Whitepaper

Oypo

Oypo is een dienst voor fotografen die hun foto's te koop willen aanbieden. Ze kennen verschillende soorten fotografen. De belangrijkste doelgroepen zijn de schoolfotograaf en de sport/eventfotograaf. Voor beide doelgroepen maakte Oypo een informatief whitepaper. 

Om toegang te krijgen moet de fotograaf eerst zijn of haar gegevens achter laten. Het systeem zit automatische gekoppeld aan mailchimp, waardoor met het achterlaten van de gegevens meteen campagne van start gaat en de fotograaf een drietal mailings, geheel aangepast op zijn interesse, ontvangt. 


Dat een whitepaper met daarna een aangepaste campagne in mailchimp werkt blijkt uit de cijfers. Het gemiddelde openingspercentage van de campagne ligt namelijk rond de 65%. 


Tesselhof Media stelde de 'bladformule op' en schreef alle teksten van de whitepapers. Daarnaast verzorgden we de opmaak en maakte een deel van de foto's. 

Infographic

Oypo

Een infographic is de manier om lange lappen tekst te voorkomen. Een visueel plaatje werkt dan vaak beter. Om je foto's als schoolfotograaf daadwerkelijk te verkopen moet je veel stappen doorlopen om alles goed in te stellen. Bij Oypo merkten ze dat de fotografen soms stappen oversloegen waardoor het proces niet goed verliep. Door alle stappen inzichtelijk te maken, is het voor de schoolfotograaf een stuk makkelijker. 

Infographic

Stichting Evolutio

In de infographic voor Stichting Evolutio wordt precies duidelijk wie ze zijn en wat ze doen. Heel handig om mensen snel inzicht te geven zonder dat ze daar een groot stuk tekst voor hoeven te lezen. 

Merkazine

Voorbeeld magazine

De mogelijkheden van een online publicatie zijn enorm. Mooi beeld, volledig responsive, aantrekkelijke content; allemaal zaken die ervoor zorgen dat de lezer langer in de publicatie blijft. 


Een digitale publicatie kun je voor veel doeleinden inzetten. Het kan een mooi online magazine zijn, een brochure met producten, of een whitepaper boordevol informatie. Je kunt er zelf voor kiezen of de lezer wel of geen gegevens achter hoeft te laten om de publicatie te mogen lezen. Lees hier meer over de toepassingen van een online publicatie.