Portfolio digitale publicaties

Ezine

DuPho.

In de Ezine maakt DuPho (Dutch Photographers) niet alleen gebruik van mooi beeldmateriaal, maar ook van film. Vooral de achtergrondvideo op de cover werkt heel mooi. 

Tesselhof Media schreef een aantal teksten: de interviews met de fotografen en het artikel met Pictoright, en deed de volledige opmaak van het magazine. Klik op de buttom om het magazine te bekijken. Zoals je zult zien kun je vanuit het laatste magazine ook de vorige uitgaven bekijken. 

Productcatalogus

FUJIFILM Imaging Products & Solutions

Op het moment dat een productcatalogus gedruks is, is hij vaak alweer achterhaald. Ontwikkelingen gaan tegenwoordig zo snel. Daarom heeft FUJIFILM Imaging Products & Solutions ervoor gekozen om over te gaan op een online productcatalogus voor al hun fotoproducten.

De catalogus is beschikbaar in meerdere talen en wordt door de sales-mensen gebruikt om ter plekke meteen de actuele producten en informatie aan de klant te kunnen tonen. Geen gedoe met inlegvellen voor de juiste informatie, als er iets aangepast moet worden kan dat meteen en is dit ook meteen zichtbaar aan de voorkant.

Whitepaper

Oypo

Oypo is een dienst voor fotografen die hun foto's te koop willen aanbieden. Ze kennen verschillende soorten fotografen. De belangrijkste doelgroepen zijn de schoolfotograaf en de sport/eventfotograaf. Voor beide doelgroepen maakte Oypo een informatief whitepaper. 

Om toegang te krijgen moet de fotograaf eerst zijn of haar gegevens achter laten. Het systeem zit automatische gekoppeld aan mailchimp, waardoor met het achterlaten van de gegevens meteen campagne van start gaat en de fotograaf een drietal mailings, geheel aangepast op zijn interesse, ontvangt. 


Dat een whitepaper met daarna een aangepaste campagne in mailchimp werkt blijkt uit de cijfers. Het gemiddelde openingspercentage van de campagne ligt namelijk rond de 65%. 


Tesselhof Media stelde de 'bladformule op' en schreef alle teksten van de whitepapers. Daarnaast verzorgden we de opmaak en maakte een deel van de foto's. 

Online programma

Pavo InShape

Het Pavo InShape Program is een uitgebreid programma voor paardenhouders die hun paard op een verantwoorde manier willen laten afvallen. In deze publicatie komen verschillende experts op het gebied van voeding en beweging aan het woord.

Tesselhof Media was vanaf het begin betrokken bij dit project, stelde een 'bladformule' op, hield interviews, schreef de teksen, deed beeldredactie en de gehele opmaak van het online magazine. Vanuit een intenstieve samenwerking met de klant ontstond een zeer waardevol product voor de paardenhouder.

Door het toevoegen van printbare pdf's, is het mogelijk voor de paardenhouder de schema's uit te printen en op de hangen in de stal.

Dit hele programma is opgezet om het nieuwe voer 'Pavo InShape' op een goede verantwoorde manier in de markt te zetten. Pavo straalt hiermee duidelijk uit dat zij meer willen dan alleen verkopen. Zij willen middels hun expertise de paardenhouder echt op weg helpen.

E-learning

Fotocademy

De Fotocademy is een eigen product van Tesselhof Media. Dit programma is erop gericht kinderen vanaf de bovenbouw van de basisschool te leren fotograferen. Het programma bestaat uit 25 online lessen.

De jeugd zal deze lessen veelal via de mobiele telefoon bekijken. Daarom is het heel belangrijk dat deze goed geschilt zijn voor de mobiele telefoon. Door een snelkoppeling op het startscherm te maken, lijkt het net of de kinderen een app hebben met daarin de lessen.

Steeds meer mensen zoeken informatie via hun smartphone. Zorg dat je content daarop aangepast is

Whitepaper

iListen

iListen begeleidt en ondersteunt opdrachtgevers bij het doorvoeren van (gedrags-) veranderingen die leiden tot performance verbetering. Zij besloten af te stappen van de pdf en over te gaan naar een digitale publicatie om hun kennis en expertise te delen. Door middel van een whitepaper krijgen potentiele klanten al een kijkje in hun werkwijze.

Whitepaper

Pavo ruwvoerspecial

De ruwvoerspecial van Pavo is zeer informatief voor de paardenhouder. Door eerst een formulier op de website in te vullen krijgt de bezoeker een link in de mailbox om zo de special te bekijken. 

In de special is onder andere gebruik gemaakt van bewegend beeld, tabellen en grafieken, mooie fotografie. De special kwam uit in zowel het Nederlands al Duits. 


Tesselhof Media verzorgde de opmaak van de special en een aantal foto's van de diverse voersoorten voor deze publicatie. 


Deze special scoorde erg goed bij de doelgroep bleek uit een enquete. De Nederlandse lezers gaven de ruwvoerspecial een 8,2 en de Duitse lezers een 8,5. 

Merkazine

Voorbeeld magazine

De mogelijkheden van een online publicatie zijn enorm. Mooi beeld, volledig responsive, aantrekkelijke content; allemaal zaken die ervoor zorgen dat de lezer langer in de publicatie blijft. 


Een digitale publicatie kun je voor veel doeleinden inzetten. Het kan een mooi online magazine zijn, een brochure met producten, of een whitepaper boordevol informatie. Je kunt er zelf voor kiezen of de lezer wel of geen gegevens achter hoeft te laten om de publicatie te mogen lezen. Lees hier meer over de toepassingen van een online publicatie. 

Infographic

Oypo

Een infographic is de manier om lange lappen tekst te voorkomen. Een visueel plaatje werkt dan vaak beter. Om je foto's als schoolfotograaf daadwerkelijk te verkopen moet je veel stappen doorlopen om alles goed in te stellen. Bij Oypo merkten ze dat de fotografen soms stappen oversloegen waardoor het proces niet goed verliep. Door alle stappen inzichtelijk te maken, is het voor de schoolfotograaf een stuk makkelijker. 

Infographic en website

Stichting Evolutio

In de infographic voor Stichting Evolutio wordt precies duidelijk wie ze zijn en wat ze doen. Heel handig om mensen snel inzicht te geven zonder dat ze daar een groot stuk tekst voor hoeven te lezen. 

Ook de website van Stichting Evolutio is gebouwd met de techniek van de online publicaties waardoor het een dynamischer geheel is met een fijne flow.